Być może zastanawia Cię, jaki związek istnieje pomiędzy stroną internetową a prowadzeniem firmy. Odpowiadamy: ogromny. Strona internetowa to wizytówka Twojego biznesu, platforma komunikacyjna, często także wystawa produktów czy usług, oferta i e-sklep w jednym. Jeśli nadal nie widzisz związku, postaramy się przekonać Cię, że relacja na linii: strona internetowa a prowadzenie firmy może być kluczowa dla Twojego przedsiębiorstwa.
Po co mi strona?
Posiadanie strony internetowej własnego biznesu jest dziś w zasadzie koniecznością. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że z Internetu na całym świecie korzysta prawie 60% z niespełna ośmiomiliardowej populacji. Rezygnacja z takiego nośnika treści, jakim jest strona internetowa w czasach, kiedy handel na potęgę przenosi się do sieci, to działanie co najmniej mało roztropne.
Jeśli mówimy o kontekście strona internetowa a prowadzenie firmy, przede wszystkim trzeba pamiętać, że własna witryna to już nie tylko reklama i działanie komercyjne, ale i znacznie więcej. To Twoja wizytówka (bo kto dziś wręcza te papierowe?), za jej sprawą możesz do siebie przekonać potencjalnego klienta, ale pamiętaj, że możesz go także zniechęcić. Już sama estetyka strony, jej czytelność i przejrzystość mają znaczenie, nie mówiąc o zamieszczonych na niej treściach. Te oryginalne, ciekawe i odpowiadające na potrzeby internauty mają szansę zatrzymać go na dłużej, a w konsekwencji wytworzyć między Twoją marką a potencjalnym klientem relację. A przecież w biznesie w dużej mierze o relacje chodzi.
Strona internetowa a prowadzenie firmy – ważna jest pozycja
Posiadanie dobrej strony internetowej to pierwszy krok do rozpoznawalności na rynku, ale czeka Cię jeszcze przynajmniej kilka równie ważnych. Przede wszystkim stronę trzeba zoptymalizować, nawet ta najładniejsza i zawierająca najciekawsze materiały, nie stanie się popularna z dnia na dzień. Dlatego właśnie specjalistom zleca się pozycjonowanie strony internetowej, a oni dbają o to, by po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę, link do naszej strony wyświetlał się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dlaczego to takie ważne? Aż 90% internautów skupia się jedynie na kilku pierwszych wynikach wyszukiwania, podsuwanych przez Google. O to, aby przejść na drugą stronę wyników wyszukiwania, pokusi się zwykle około 3% użytkowników. A zatem jeśli link do Twojej strony czy Twojego e-sklepu spadnie z pierwszej dziesiątki, a w konsekwencji i z pierwszej strony wyszukiwań, szanse na znalezienie Twojego biznesu przez zainteresowanych znacznie maleją. Klient nie widzi strony, nie trafia do sklepu, a w konsekwencji Ty masz mniejszy obrót – ten przykład doskonale obrazuje, jak silne związki panują między stroną internetową a prowadzeniem firmy.
Nie tylko reklama
Nie samą optymalizacją strona żyje, chciałoby się powiedzieć także, że i nie samą reklamą. Owszem, promocja w Google Ads (SEM), obok sprawnej optymalizacji strony (SEO) mają ogromne znaczenie i mogą znakomicie wypromować witrynę w wyszukiwarce internetowej. Niemniej ważne są jednak zawarte na stronie treści – to one muszą zatrzymać i przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z naszych usług.
To kolejny przykład na to, jakie mocne relacje panują między stroną internetową a prowadzeniem firmy. Dobrze przygotowana strona, czytelna, przejrzysta i intuicyjna, a poza tym uzupełniona wartościowymi, unikalnymi treściami to potężny krok do firmowego sukcesu. Te treści są ważne, tak dla Twojego klienta, jak i dla algorytmu Google, który wyżej pozycjonuje strony pełne oryginalnych tekstów.
Strona internetowa a prowadzenie firmy – wygraj contentem
Zastanawiając się nad relacją między stroną internetową a prowadzeniem firmy, możemy z powodzeniem przyznać, że dobrze przygotowana i zoptymalizowana strona zdecydowanie pomoże Ci w osiągnięciu biznesowego sukcesu. Ten kij ma jednak dwa końce – jeśli klient dostrzeże gdzież Twoją reklamę, a strona go rozczaruje, na przykład wtórnymi tekstami czy przestarzałą formułą, może skutecznie się do Ciebie zniechęcić.
Jeżeli Twoja strona już dobrze wygląda, jest funkcjonalna, dostosowana do urządzeń mobilnych, po optymalizacji pod kątem SEO, a Ty nadal nie jesteś zadowolony z efektów, mamy dla Ciebie podpowiedź: content marketing. To inaczej marketing treści, skupiający się nie na reklamie, ale na przekazywaniu wartościowych i potrzebnych grupie docelowej informacji po to, aby budować pozycję eksperta w branży.