Strona internetowa własnej firmy w sieci to dziś w zasadzie konieczność. Jak jednak powinna wyglądać reklama strony www w Internecie, aby potencjalni klienci mieli szansę ją znaleźć? Przyjrzymy się dziś zarówno tym klasycznym metodom reklamy strony www w Internecie, jak i tym nieco mniej konwencjonalnym, ale nie mniej skutecznym.
Strona jak wizytówka
Na początku warto sobie uświadomić, że strona internetowa a prowadzenie firmy to dziś relacja nie do przecenienia. Strona www własnej działalności dawno przestała być ekstrawagancją, to raczej konieczność, jeśli chcemy w ogóle zostać zauważeni. I nie ma tu większego znaczenia, czy reprezentujemy wielkie konsorcjum, czy lokalną firmę z sektora MSP.
W czasach, kiedy handel masowo przenosi się do sieci, brak dbałości o własny wizerunek w Internecie zakrawa na brawurę. Tylko w 2020 powstało 1,7 tysiąca nowych e-sklepów, a Allegro zanotował obecność 15 tysięcy nowych firm.
Strona to forma kontaktu z klientem, wizytówka. Jej cele są nie tylko komercyjne, bowiem daje możliwość przedstawienia siebie, historii firmy, jej wartości. A trzeba pamiętać, że e-commerce coraz częściej stawia na komunikację human to human, więc czynnik ludzki, także w handlu, zaczyna nabierać większego znaczenia.
Reklama strony www w Google Ads
Jeśli choć trochę otarliście się już o świat marketingu internetowego, myśląc o reklamie strony www w Internecie, w pierwszej kolejności zapewne przychodzi Wam do głowy Google Ads. I słusznie, bo dobrze sprofilowana płatna reklama w Google może przynieść efekty w postaci ruchu na stronie już w kilka godzin. Dodatkowo można się na nią pokusić nawet przy skromniejszym budżecie, bo płaci się nie ryczałtem, a za konkretne kliknięcia w nasz link. Jej ceny mogą się jednak różnić w zależności od popularności użytych przez nas słów kluczowych.
Cały proces ustawiania płatnej reklamy w Google nazywa się SEM (Search Engine Marketing) i w przypadku reklamy strony www w Internecie najlepsze wyniki przynosi, idąc w parze z SEO, czyli Search Engine Optimization.
Skuteczny duet SEM i SEO
SEO traktuje się często jako ważny element całego wachlarza działań promocyjnych, zwanych pozycjonowaniem. Pozycjonowanie strony internetowej ma za zadanie zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania organicznego. To dla właściciela witryny szczególnie ważne, ponieważ aż 90% internautów zatrzymuje się na kilku pierwszych podanych przez wyszukiwarkę Google odpowiedziach.
Specjalista SEO dba o optymalizację treści, optymalizację techniczną i user experience, czyli doświadczenie użytkownika podczas korzystania ze strony czy aplikacji. Pozycjonujący zajmuje się ponadto content marketingiem, wpisami w mediach społecznościowych, link buildingiem oraz analizą i monitoringiem danych. Dopiero ten pakiet działań ma szansę poprawić widoczność naszej strony internetowej.
Reklama strony www w social mediach
Narzędzi do reklamy strony www w Internecie mamy obecnie całkiem sporo. Tym, które wykorzystuje się często i chętnie, są media społecznościowe. Oczywiście trzeba w tym miejscu pamiętać, aby dobrze dopasować kanał przekazu do naszej grupy docelowej. Jeśli oferta skierowana jest do profesjonalistów, dobrym wyborem będzie LinkedIn, jeżeli targetem są młode kobiety, warto postawić na Instagram.
Zarówno bijący rekordy popularności Facebook, jak i Instagram, dają możliwość płatnej reklamy na zasadach podobnych, jak w przypadku Google Ads. Poza tym obydwa portale, podobnie jak Twitter czy TikTok, pozwalają na prowadzenie firmowych profili, za sprawą których klient otrzymuje możliwość bezpośredniej komunikacji z marką, a marka może dać się poznać z mniej oficjalnej strony.
A może własny blog?
To jednak nie wyczerpuje możliwości reklamy strony www w sieci. Swoją ofertę promocji ma na przykład popularny portal Olx, promowane linki spotyka się także na Allegro. Dla niektórych branż będzie to skuteczne rozwiązanie, ale trzeba pamiętać – doraźne. Dopóki linki są dla potencjalnego klienta widoczne, dopóty z nich korzysta, a nam chodzi o to, by strona www na dobre zapisała się w jego pamięci.
Rozwiązaniem może być prowadzony równolegle do działań reklamowych content marketing, czyli marketing treści. Jednym z jego elementów jest na przykład prowadzenie firmowego bloga, które zwiększa szanse strony w wyszukiwarce o, bagatela, ponad 400%.