Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej

Jednym z najważniejszych procesów, które odpowiadają za widoczność danej witryny w sieci jest pozycjonowanie strony internetowej. Bez pracy włożonej w optymalizację strony, nie ma co myśleć o sukcesie, choćby sama strona www była spełnieniem marzeń internauty. Dlaczego? Ano dlatego, że ów internauta nie będzie miał szans jej znaleźć.

Co oznacza pozycjonowanie strony internetowej?

Na początek trochę danych: na świecie istnieją prawie 2 miliardy stron internetowych, z tego około 500 milionów jest stale aktywnych. Aby w tym gąszczu przebić się z własną witryną, nie wystarczy merytoryczna treść, świetne grafiki i zdjęcia, dobre opisy produktów czy autorskie infografiki. To wszystko za mało, niezbędne jest bowiem techniczne wsparcie eksperta SEO, a najlepiej także webmastera, który zadba o pozycjonowanie strony internetowej.
Czym właściwie to pozycjonowanie strony internetowej jest? To komplet działań, które mają za zadanie zwiększyć widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W konsekwencji po wpisaniu konkretnej frazy w okienko wyszukiwarki, optymalizowana strona pokazuje się internaucie wyżej w wynikach wyszukiwania.

Warto walczyć o pozycję

Pozycja w rankingu Google

Po co walczyć o wysoką pozycję w wynikach, prezentowanych przez wyszukiwarkę? Z prostej przyczyny, badania wskazują, że 90% użytkowników sieci koncentruje się jedynie na kilku pierwszych podanych przez wyszukiwarkę pozycjach. Co więcej, choć wyszukiwarka sugeruje zwykle kilka stron odpowiedzi, jedynie 3% internautów w ogóle przechodzi na drugą stronę w poszukiwaniu usługi czy produktu. To oznacza, że jeśli strona www naszej firmy znajdzie się poza pierwszą stroną odpowiedzi organicznych, jesteśmy na przegranej pozycji.

Aby uświadomić sobie, jak działa pozycjonowanie strony internetowej, wypada powiedzieć nieco więcej o samym procesie pozycjonowania oraz znakomicie go uzupełniających działaniach SEO. Wiemy już, że pozycjonowanie strony internetowej sprowadza się w konsekwencji do jej wyświetlenia jak najwyższej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Aby jednak tak się stało, sprawny webmaster musi świetnie orientować się w regulujących cały proces wyszukiwania algorytmach Google. To dzięki znajomości tych zasad jest w stanie tak modyfikować stronę, aby Google uznał ją za najlepiej odpowiadającą treści zapytania wpisanego w wyszukiwarkę i ostatecznie wyświetlił wysoko na liście odpowiedzi.

Pozycjonowanie strony internetowej to więcej niż SEO

optymalizacja strony www

Warto przy okazji wspomnieć, że walka z algorytmami nie jest prosta. Po pierwsze, pracę najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki Google codziennie regulują setki algorytmów, po drugie, te algorytmy są aktualizowane nawet 500-600 razy każdego roku. Niektóre aktualizacje są kosmetyczne, inne, jak Panda czy Pingwin, powodują prawdziwą rewolucję. Specjaliści z zakresu pozycjonowania strony internetowej nie mają łatwego zadania, muszą nieustannie zachowywać czujność, aby wypracowana pozycja konkretnej witryny była trwała.

Zestaw działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej to jednak więcej niż jej optymalizacja pod kątem algorytmów Google. Pozycjonowanie obejmuje szerokie spektrum działań, w którego zakres wchodzą między innymi dbałość o marketing treści, działania w mediach społecznościowych, link building, działania w ramach wizytówki w Google Moja Firma. Poza tym specjalista z zakresu pozycjonowania zajmuje się także analizą danych.

Zwróć uwagę na zawartość

pozycjonowanie a słowa kluczowe

Na nic zdadzą się jednak wysiłki pozycjonujących, jeśli sama strona internetowa nie będzie miała zbyt wiele do zaoferowania. Co z tego, że internauta łatwo ją wyszuka, jeśli jeszcze łatwiej zorientuje się, że witryna jest bezwartościowa? Jedyne, co w konsekwencji otrzymamy, to rosnący współczynnik odrzuceń, czyli Bounce Rate, a każde takie odrzucenie to nasza mała biznesowa porażka.

A zatem, jak powinna wyglądać strona www, aby grać do jednej bramki z pozycjonowaniem? Musi być czytelna i przejrzysta, szybko się ładować, a także zawierać oryginalne treści, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Google premiuje unikalne treści, zatem skopiowane recenzje, opisy czy artykuły błyskawicznie nas zdemaskują. W konsekwencji nasze statystyki pójdą w dół, a praca z zakresu SEO i pozycjonowania będzie bezowocna.

Na koniec mała wskazówka – strona powinna być również responsywna, a więc nie tylko dostosowana do urządzeń mobilnych, ale także automatycznie dostosowująca się do urządzenia, na którym jest wyświetlana.

 

Pozycjonowanie strony internetowej
Przewiń do góry