Co to jest lokalne SEO? Użytkownicy korzystający z wyszukiwarki internetowej, wpisują w nią odpowiednie hasła i frazy. Dlatego też przedsiębiorstwa powinny prowadzić działania związane z pozycjonowaniem, w celu zwiększenia swojej widoczności w wynikach wyszukiwania w momencie, kiedy użytkownik wpisze określone zapytanie, strona internetowa danego przedsiębiorstwa wyświetli się wyżej w odpowiedzi na jego pytanie. Dzięki temu będzie ona dużo łatwiejsza do znalezienia, co może przełożyć się na zwiększenie ruchu na niej, natomiast większy ruch poprawi przychody ze sprzedaży.
W momencie, kiedy konkurencja na rynku jest tak duża, firmy powinny przykładać dużą uwagę do podejmowanych działań. Pozycjonowanie może odbywać się również w sposób lokalny, to rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdzi się dla małych i średnich przedsiębiorstw. Co to jest lokalne SEO? Jak przeprowadzić je dobrze?
Pozycjonowanie strony internetowej
Pozycjonowanie strony internetowej jest to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa wy organicznych wynikach wyszukiwania biorąc pod uwagę wpisywane przez użytkowników frazy kluczowe. Użytkownik będzie wpisywał w wyszukiwarkę internetową taką frazę, która w danym momencie go interesuje, natomiast wyszukiwarka internetowa wyświetli mu wyniki, które w pewnym sensie będą najlepiej dopasowane do jego zapytania.
Wyszukiwarka Google zwraca szczególną uwagę na wartościowe treści, które znajdują się w witrynach, by dostarczać użytkownikowi tylko użytecznych informacji. Strona internetowa powinna zwracać uwagę na pewne elementy jakimi są na przykład bezpieczeństwo, funkcjonalność czy szybkość ładowania, ponieważ to właśnie na takie czynniki będzie zwracała uwagę wyszukiwarka internetowa. Samo posiadanie strony jeszcze nie wystarcza, by spełniała ona rolę do jakiej została stworzona. Odpowiednia optymalizacja witryny sprawi, że będzie ona lepiej odbierana przez roboty wyszukiwarek, ale należy również pamiętać, że największym recenzentem witryny jest użytkownik, który ją odwiedza.
Co to jest lokalne SEO?
Lokalne SEO nazywane jest ono też często marketingiem lokalnym i są to takie działania, które nastawione są na promocję biznesu w Internecie, po to, aby docierał on do potencjalnych klientów w okolicy działania firmy. Lokalne SEO od normalnego pozycjonowania, różni się tym, że lokalne SEO jest kierowane do innej grupy docelowej niż SEO prowadzone na rynku krajowym czy międzynarodowym. Dzięki prowadzeniu działań w sposób lokalny przedsiębiorstwo może docierać do osób zamieszkujących te tereny, na których działa organizacja.
To rozwiązanie będzie szczególnie dobre dla małych i średnich przedsiębiorstw. Szczególną uwagę należy zwrócić na to, jakie frazy wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę. Jeżeli będą to zapytania związane z lokalizacją, wyszukiwarki najczęściej będą podsuwały im firmy, które działają w okolicy, w której obecnie znajduje się użytkownik. To właśnie, dlatego bardzo ważne jest, by swoją stronę pozycjonować lokalnie.
Lokalne SEO – czy warto?
Firmy czasami zastanawiają się czy warto promować swoje biznesy lokalnie, okazuje się, że jest to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie, nowych klientów, a także na reklamowanie i promowanie swoich ofert w sieci. Głównym tego powodem jest fakt, że lokalne SEO będzie w odpowiednim momencie oferowało klientom dokładnie to czego oni potrzebują. Bardzo ważne jest więc, by zwrócić na to uwagę, ponieważ dzięki temu można zbudować świadomość marki i zwiększyć jej widoczność w Internecie.
Urządzenia mobilne zaczęły odgrywać bardzo dużą rolę, ponieważ to właśnie za ich pośrednictwem klienci najczęściej wyszukują przedsiębiorstwa, które znajdują się w ich okolicy. Prostym przykładem może być wyszukiwanie restauracji przez turystów, którzy odwiedzają różne miasta. Wówczas będą oni szukać w sieci restauracji, która znajduje się najbliżej miejsca ich pobytu. To właśnie dlatego warto zainteresować się lokalnym SEO, jeśli strona nie będzie odpowiednio pozycjonowana firma może pozostać niezauważona.
Warto zdecydować się na pozycjonowanie stron internetowych, ponieważ działanie takie wpływa bezpośrednio na zwiększenie zysku z danej witryny. Przez to, że na rynku jest tak duża konkurencja, firmy muszą walczyć o uwagę konsumenta, jednym ze sposobów jest właśnie pozycjonowanie. Jeśli witryna będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, wówczas będzie ona odwiedzana przez większą liczbę użytkowników. Natomiast większa liczba użytkowników może zamienić się na zwiększenie liczby klientów.