Koszt marketingu szeptanego

Jaki jest koszt marketingu szeptanego? Firmom, którym zależy na tym, aby ich marka stała się bardziej rozpoznawalna w Internecie bądź chcą one pozyskać nowych klientów albo wprowadzają na rynek nowy produkt na pewno dobrze sprawdzi się marketing szeptany. Nie jest on narzędziem marketingowym, który właśnie pozwala organizacjom zdobyć nowych klientów, poprawić wizerunek przedsiębiorstwa oraz stać się bardziej rozpoznawalnym wśród swoich konkurentów.

Narzędzie to często jest wykorzystywane, ponieważ ma ono wiele zalet, wśród których pojawia się, niski koszt marketingu szeptanego. Dużo organizacji uważa, że na tle innych sposobów na reklamę marketing szeptany jest naprawdę korzystną opcją. Co warto wiedzieć o marketingu szeptanym, jakie korzyści z niego płyną?

ile wynosi koszt marketingu szeptanego

Marketing szeptany – czym on tak naprawdę jest?

Marketing szeptany jest działaniem, które ma na celu wywołać dyskusję i szum wokół promowanej marki, a następnie sprawić, że konsumenci zaczną rozmawiać i tym samym promować ją. Osoba odpowiedzialna za marketing szeptany chce, aby świadomość klientów na temat organizacji była jak najwyższa. Można więc powiedzieć, że jego celem jest pokazanie firmy w jak najlepszym świetle. Co więcej wykorzystując marketing szeptany można w szybki i łatwy sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Marketing szeptany jest inaczej nazywany buzz marketingiem i najczęściej prowadzony jest on na forach internetowych bądź w mediach społecznościowych, czyli w miejscach, gdzie ludzie gromadzą się i chętnie rozmawiają na różne tematy.

Ta innowacyjna forma reklamy wyróżnia się na tle innych przede wszystkim brakiem nachalności i nie nakłanianiem konsumenta do wykonania określonej czynności, a jedynie poinformowaniem go o takiej możliwości. W czasach, gdzie konsumenci mają serdecznie dość artykułów sponsorowanych czy spotów reklamowych, taka forma promocji może naprawdę zdać egzamin. Skłania on jedynie użytkowników do dyskusji na temat przedsiębiorstwa, a także pokazuje, że przedsiębiorstwo liczy się z tym co klienci mają do powiedzenia, to dodatkowo może spowodować, że marka uzyska zaufanie swojego odbiorcy.

Koszt marketingu szeptanego

Przedsiębiorstwa są przede wszystkim zainteresowane tym jaki będzie koszt marketingu szeptanego, czy to rozwiązanie jest kosztowne i jak to wygląda w praktyce. Często w zaletach marketingu szeptanego wymieniany jest właśnie niski koszt prowadzenia takich działań. I tak naprawdę koszt marketingu szeptanego będzie zależał od sposobu w jaki szeptanka zostanie przeprowadzona.

Jeżeli będzie ona prowadzona w sposób tradycyjny, czyli na forach internetowych bądź w mediach społecznościowych, do których dostęp jest darmowy, wówczas faktycznie nie będzie ona pochłaniała dużej ilości pieniędzy, jeżeli natomiast przedsiębiorstwo zdecyduje się na prowadzenie jej w bardziej profesjonalny sposób to znaczy z wykorzystaniem specjalnych narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych takich jak na przykład Brand24, wtedy jej koszt może wzrosnąć.

Ciężko więc jest podać jednoznacznie, ile wyniesie koszt marketingu szeptanego. Zwykle zlecenie tego działania specjalistom, będzie rozpoczynało się od kwoty około 400 zł i netto. Oczywiście cena ta jest jedynie poglądowa i może różnić się znacznie wśród różnych agencji, które podejmą się tego działania. Najczęściej rozwiązanie to jest wyceniane indywidualnie dla każdego klienta.

co wpływa na koszt marketingu szeptanego

Wady i zalety marketingu szeptanego

Jak każde narzędzie marketingowe, marketing ma swoje wady i zalety. Warto więc wcześniej się z nimi zapoznać, by wiedzieć jakie korzyści można z niego czerpać oraz na jakie ewentualne problemy przygotować się. Oczywiście im rzetelniej będą podejmowane działania związane z buzz marketingiem, tym mniej wad będzie widocznych. Jakie więc są wady i zalety marketingu szeptanego?

Zalety marketingu szeptanego

możliwość poprawy wizerunku przedsiębiorstwa w sieci
niski koszt marketingu szeptanego
poprawa ruchu na stronie i tym samym konwersji, czyli aktywności konsumenta w witrynie
efekty prowadzonych działań, zwykle widoczne są dosyć szybko
szeroki zasięg prowadzonych działań

Wady marketingu szeptanego

brak pewności, że wykonywane działania przynoszą zamierzony skutek
brak ufności ze strony konsumenta może spowodować, że opinie czy rekomendacje będą uważane za fałszywe

Jak widać wady i zalety marketingu szeptanego, pojawiają się, jednak warto zdawać sobie sprawę z tego, że każde działanie wiąże się z ryzykiem, można jednak to ryzyko zminimalizować odpowiednio przygotowując kampanię marketingową.

Koszt marketingu szeptanego
Przewiń do góry