Komu zlecić marketing szeptany?

Komu zlecić marketing szeptany

Firmy ciągle walczą na rynku o uwagę klienta. Spowodowane jest to bardzo dużą ilością ofert. Konsumenci przeglądając witryny internetowe, rzadko kiedy przywiązują do tego więcej uwagi. Ciągle pojawiają się nowe produkty czy usługi. Dlatego niełatwo jest zaangażować potencjalnego konsumenta. Okazuje się, że dobre podejście do klienta i pozytywne odczucia o marce są dużo efektywniejsze niż reklama. Zadowoleni klienci za dobre odczucia o firmie są także w stanie zapłacić więcej, a także istnieje większe prawdopodobieństwo o wyborze tej samej marki przy ponownym dokonywaniu zakupów. Jednym ze sposobów na popularyzację marki i angażowanie klienta jest marketing szeptany. Czym on jest i komu zlecić marketing szeptany?

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany (ang. Word of Mouth Marketing) to wszystkie działania, polegające na zwiększeniu rozgłosu na temat marki. Najczęściej odbywa się to poprzez wywołanie dyskusji na jej temat, w sposób bardzo naturalny i spontaniczny, tak aby w pewnym momencie konsumenci sami zaczęli o niej mówić. Główną zaletą tej formy promocji jest fakt, że klient nie ma tutaj styczności z nachalną reklamą. Marka, produkt lub usługa reklamowane są w sposób praktycznie niezauważalny, co więcej może to odbywać się na wielu kanałach jednocześnie. Najczęściej są to jednak fora internetowe, blogi, social media i inne grupy społecznościowe.

Komu zlecić marketing szeptany? Na to pytanie jest tylko jedna odpowiedz. Osobie, która się na tym zna. W przeciwnym razie marketing szeptany nazywany też buzz marketingiem może przynieść więcej strat niż pożytku.

Jakie są cele marketingu szeptanego?

Celem buzz marketingu jest wywołanie pozytywnego odczucia o marce, produkcie lub usłudze. Dzięki temu możliwe jest, że konsumenci będą się dzielić dobrymi opiniami z innymi, a także stworzą się grupy dyskusyjne na których poruszany będzie temat promowanej marki bądź jej dóbr. Dzięki marketingowi szeptanemu firma stanie się bardziej widoczna dla klienta, który po dokonaniu analizy jest w stanie szybciej podjąć decyzję zakupową. Inne cele marketingu szeptanego:

  • Budowanie wizerunku marki i jego utrwalanie
  • Działania dążące do zdobywania naturalnych opinii od konsumentów, ale także odpowiadanie na te nieprzychylne
  •  Wychodzenie naprzeciw klientowi zainteresowanemu danym tematem.

Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?

Dobrze przeprowadzona kampania marketingu szeptanego może przynieść firmie wiele korzyści. Dzięki niemu możliwe jest szybkie dotarcie do dużej ilości odbiorców, a także cieszy się on dużą wiarygodnością. Przekłada się też na zwiększenie sprzedaży, ponieważ zwiększa ruch na stronie. Przez to, że działania prowadzone są na forach internetowych, serwisach społecznościowych, blogach wymaga on tylko kilkuosobowego zespołu, co więcej dostęp do tych kanałów komunikacji jest darmowy.

Jego dużą zaletą jest też to, że praktycznie nie ma takiej branży, która nie mogłaby być promowana przez marketing szeptany. Bardzo ważne jest jednak, aby wiedzieć, że źle przeprowadzony marketing szeptany może wywołać wiele szkód. Utrata dobrego wizerunku jest dużym problemem może bowiem odstraszyć potencjalnych klientów i przedstawić markę jako nieuczciwą. Dlatego też tak ważne jest to komu zlecić marketing szeptany. Wszystkie działania muszą być wykonane z dużym zaangażowaniem.

Jak działa marketing szeptany

Komu zlecić marketing szeptany?

Komu zlecić marketing szeptany? Osobie, która ma już doświadczenie w tworzeniu kampanii tego typu. Trzeba wiedzieć, że zlecenia mogą być wykonywane na bardzo rożnym poziomie jakości. Jeżeli więc dana osoba wycenia swoją pracę na 50 groszy za jeden post, może to świadczyć o braku doświadczenia albo spamie. Taka forma może i jest najtańsza, ale również najmniej efektywna, a w najgorszym przypadku może również przynosić straty. Zepsucie wizerunku firmy w Internecie jest bardzo ciężkie do odbudowania, ale także bardzo kosztowne. Dobrze wyglądające posty to te, które:

  • Wyglądają naturalnie i spontanicznie 
  • Umieszczane są we właściwych miejscach 
  • Są poprawne językowo
  • Są na temat

Muszą one mieć swoją cenę. Zwykle jest to koszt od 2,5 do 8 złotych za post. Komu zlecić marketing szeptany? Warto zlecić usługę marketingu szeptanego osobie z zewnątrz lub agencji marketingowej. Te ostanie zwykle posiadają swoje historie na setkach for internetowych, posiadają duże doświadczenie przez co piszą posty szybko i z wyczuciem.

 

 

Komu zlecić marketing szeptany?
Przewiń do góry